TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu [Beck Kent]

34,72

Opis

TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu [Beck Kent]

Idealny kod, pokryty w pełni testami, to marzenie każdego dewelopera. Niestety, marzenia zazwyczaj rozmijają się z rzeczywistością. Codzienność większości programistów to nieczytelny kod i brak testów. Są to doskonałe warunki do powstawania błędów, często bardzo trudnych do wykrycia. Czy jest sposób, żeby wybrnąć z tego ślepego zaułka? Czy są techniki pozwalające tworzyć przejrzysty kod, którego zmiana nie będzie sprawiała trudności?Oczywiście, że tak – wykorzystaj TDD (ang. Test Driven Development). Programowanie sterowane testami można sprowadzić do prostej zasady: w pierwszej kolejności napisz test, a następnie kod, który ma być testowany. Kent Beck w swojej książce zaprezentuje Ci w praktyce podejście TDD i pokaże, jak wdrożyć jego zasady w codziennej pracy. Zapoznaj się z licznymi przykładami zastosowania tej metody, przydatnymi poradami i najlepszymi wzorcami. To doskonały początek, żeby wdrożyć TDD w Twoim projekcie. Dowiedz się, jak tworzyć idealny kod!Dzięki tej książce:poznasz technikę programowania sterowanego testamistworzysz czytelny kod, doskonale pokryty testaminie będziesz się bał dokonywać zmian w Twoim kodzieTwój kod osiągnie nowe standardy jakościTwoja przepustka do świata idealnego kodu!Spis treści:PrzedmowaOdwagaPodziękowaniaWstępCZĘŚĆ I Obliczenia finansoweRozdział 1. Portfel wielowalutowyRozdział 2. Zdegenerowane obiektyRozdział 3. Równość dla wszystkichRozdział 4. PrywatnośćRozdział 5. Franki, dolaryRozdział 6. Równość dla wszystkich tak, aleRozdział 7. Jabłka i pomarańczeRozdział 8. Tworzymy obiektyRozdział 9. Mnożenie rozdwojoneRozdział 10. Mnożenie jednoliteRozdział 11. Korzenie wszelkiego złaRozdział 12. Dodawanie ostatecznieRozdział 13. Zróbmy toRozdział 14. WymianaRozdział 15. Mieszany koszyk walutowyRozdział 16. Abstrakcja ostatecznieRozdział 17. Obliczenia finansowe retrospekcjaCo dalej?MetaforaWykorzystanie JUnitMetryki koduProcesJakość testowaniaKońcowe przypomnienieCZĘŚĆ II Przykład xUnitRozdział 18. Pierwsze krokiRozdział 19. Każdy sobieRozdział 20. Sprzątanie po sobieRozdział 21. ZliczanieRozdział 22. Zapanować nad awariamiRozdział 23. W jedności siłaRozdział 24. xUnit retrospekcjaCZĘŚĆ III Wzorce dla programowania sterowanego testamiRozdział 25. O wzorcach TDDTestIzolowanie testówLista testówNajpierw testyNajpierw asercjeDane testowePrzejrzyste daneRozdział 26. Wzorce czerwonego paskaTest w jednym krokuTest startowyTest objaśniającyTest pouczający2Inne rodzaje testówTest regresyjnyPrzerwaOd początkuTanie biurko, wygodny fotelRozdział 27. Wzorce testowaniaTest wtórnyAtrapaSamopodstawienieŁańcuch-dziennikSymulowana katastrofaZawieszony testCzysta sprawaRozdział 28. Wzorce zielonego paskaPreparacja, czyli oszustwo w dobrej wierzeTriangulacjaImplementowanie oczywisteJedno na wieleRozdział 29. Wzorce xUnitAsercjaFiksturyFikstura zewnętrznaMetoda testowaTest wyjątkuWszystkie testyRozdział 30. Wzorce projektowePolecenieObiekt wartościPusty obiektMetoda szablonowaObiekt podłączalnySelektor podłączalny5Metoda fabrykującaImpostorKompozytParametr kolekcjonującySingletonRozdział 31. RefaktoryzacjaUzgadnianie różnicIzolowanie zmianMigracje danychJak?Dlaczego?Wyodrębnianie metodyJak?Dlaczego?Rozwijanie metodyJak?Dlaczego?Ekstrakcja interfejsuJak?Dlaczego?Przenoszenie metodyJak?Dlaczego?Obiekt-metodaJak?Dlaczego?Dodawanie parametruJak?Dlaczego?Parametr metody a parametr konstruktoraJak?Dlaczego?Rozdział 32. Doskonaląc TDDJak dużymi krokami się poruszać?Czego nie testować?Skąd mam wiedzieć, czy moje testy są dobre?Jak TDD prowadzi do utworzenia frameworku?Jak duże sprzężenie zwrotne jest konieczne?Kiedy powinienem usuwać testy?Jak język programowania i środowisko wpływają na TDD?Czy można tworzyć ogromne systemy w oparciu o testy?Czy można sterować tworzeniem systemu za pomocą testów aplikacyjnych?Jak wskoczyć w nurt TDD?Dla kogo TDD?Czy TDD jest wrażliwe na warunki początkowe?Jak ma się TDD do wzorców projektowych?Dlaczego TDD w ogóle działa?A propos nazwyJak ma się TDD do praktyk eXtreme Programming?Wyzwanie DarachaDodatek A Diagramy oddziaływańSprzężenie zwrotneKontrola nad systememDodatek B FibonacciPosłowieO autorze: Kent Beck jest wybitnym autorytetem w dziedzinie programowania, twórcą metodologii programowania ekstremalnego i jednym z sygnatariuszy Manifestu agile.

: Podręczniki szkolne

mirosław wróbel, rysunek jeleń, game design, test diagnostyczny z języka polskiego klasa 7 pdf odpowiedzi, konkurs chemiczny uj, juwenalia 2019 bydgoszcz, podstawy języka angielskiego, 2 tygodnie ile to godzin

yyyyy